Isletim sisteminiz Flash Ögeleri Desteklemiyor.
Yüklemek için tiklayiniz.

     
  Vitol , Antwerp Rafinerisi tesislerini Petroplus'tan almak için kesin anlaşmaya giriyor.



  Çinliler, enerji sektörünün, istikrar oyununda bir adım önde olmakla korunacağını çok iyi biliyorlar.



  EPDK yenilenebilir enerjide yatırımcının önünü açmalı



  Rüzgardan elektrik üretenler, YEK'ten sonra şimdi de DUY sistemi nedeniyle zor durumda.



  İthal enerji faturası küçüldü



  Lojistik köyde kamulaştırma tamam, sırada yatırımlar var



 

Düşük Maliyetli İklim            

Sera gazı salınımlarını azaltmak ; Devamı   

LOJİSTİK KÖYDE KAMULAŞTIRMA TAMAM, SIRADA YATIRIMLAR VAR


TCDD 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü, Yenice'de oluşturulacak lojistik köyün, 384 dönümlük hacmi ile bölgeye yönelik taşıma hacminin tamamını karşılayacağını belirterek, başlangıçta 1 milyon tonluk yük taşıması beklendiğini söyledi.


Doğu Akdeniz'in toplama limanı olma yolundaki Mersin, lojistik yatırımlarını sürdürüyor. Mersin Lojistik Platformu tarafından çalışmaları sürdürülen Lojistik Organize İhtisas Bölgesi'nin yanı sıra TCDD tarafından yapımı devam eden Yenice Lojistik Köy'de de önemli adımlar atılarak kamulaştırma çalışmalarında sona yaklaşıldı. Yaklaşık 385 bin metrekare tutarındaki alan için kamu payı hariç olmak üzere 12 Ocak'ta 13 milyar 280 milyon TL kamulaştırma bedelinin yatırıldığını açıklayan TCDD 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü, "Bundan sonra arazi üzerindeki çalışmaların başlatılması ve 2010 yılı içinde konu ile ilgili yatırım planlamasının yapılması bekleniyor" dedi. Tarsus'un Yenice beldesinde kurulacak lojistik köyden başlangıçta yılda 1 milyon tonluk yük taşıması beklediklerini kaydeden Köprülü, bu miktarın yıllara göre giderek artış göstererek yaklaşık 10 yıl içinde yılda 2-3 milyon tona kadar çıkmasını beklediklerini söyledi. Bu süre zarfında lojistik köyün tamamen devreye gireceğini dile getiren Köprülü, "TCDD'nin halen yürütmekte olduğu mevcut yolların standardına getirilmesi çalışmaları ile bazı parkurlara yeni demiryolları yapılması sonrasında Yenice Lojistik Köyü üzerinden TCDD'nin taşıyacağı yük miktarının artmasını bekliyoruz" ifadelerini kullandı. Mersin'in Doğu Akdeniz'in toplama limanı olduğuna dikkat çeken Köprülü, Mersin Limanı'na yüksek kapasiteli bir demiryolu hattıyla bağlanmış Yenice Lojistik Köyü'nün kentin en büyük kapasiteli arka bahçesi olacağını dile getirdi. Bu yatırımla Mersin Limanı'nın en uzak hinterlandlarına kadar ulaşmayı hedeflediklerini kaydeden Köprülü, "Bu çerçevede, Mersin Limanının hinterlandı eskiden olduğu gibi ülke sınırlarının dışına uzanacak, Ortadoğu ve Orta Asya varışlı taleplere de hitap edebilecektir" diye konuştu. TCDD'nin lojistik köyde yük taşımacılığı ile tüm hizmetleri en iyi şekilde verebilmek, müşterilerin idari, teknik, sosyal tüm ihtiyaçlarını karşılayabilmek hedefinde olduklarını vurgulayan Köprülü, yükleri belirli merkezlerde toplamak suretiyle taşımaların kalitesini artırarak müşteri memnuniyetini azami seviyeye çıkarmak istediklerini söyledi. TCDD olarak konteynır taşımacılığını teşvik etmeye çalıştıklarını vurgulayan Köprülü, konteynırın her taşıma moduna uygun ambalaj türü olduğunu ifade etti. Taşıma aracı değişse de konteynır ile eşyanın farklılaşmadan ulaşacağı yere teslim edildiğini anlatan Köprülü, "Tüm dünyanın kullandığı taşıma sistemi bu. Bizde konteynırlaşmak istiyoruz" ifadelerini kullandı. Taşımada en düşük maliyetin denizyolu taşımacılığına ait olduğunu, ardından demiryollarının geldiğini kaydeden Köprülü, böylece Mersin'de güçlü bir deniz ve demiryolu taşıması oluşturup iki taşıma modunun entegre bir yapıya dönüştürülerek gücün daha da artırılacağına işaret etti. Demiryolu taşıması yapan şirketlerin vagon yetersizliğini gündeme getirdiğini ifade eden Köprülü, "TCDD'ye ait 16 bin yük vagonu bulunmakta ve bunun yaklaşık 2 bin SOO'Ü özel sektör vagonudur. Sektörler artık liberalleşti. Şu anda herhangi bir özel sektör firması TCDD'nin teknik standartlarına uyarak TCDD'nin demiryollarında ticari demiryolu işletmeciliği yapabiliyor" diye konuştu.


Gümrüklü kapalı ambar da planlanıyor


Yenice'de oluşturulacak lojistik köyün, 384 dönümlük hacmi ile bölgeye yönelik taşıma hacminin tamamını karşılayacağına inandığını arı1atan Köprülü, köyde, blok tren mesafesine uygun asgari 550 metrelik uzunlukta yükleme-boşaltma yolları ve yüksek rampalar bulunacağını, açık sahalara ilave olarak 10bin metrekare ebadında bir adet de gümrüklü kapalı ambar planlandığını kaydetti. Yükleme-boşaltma yolları içinde; normal eşya1ann dışında tehlikeli eşya için, dökme katı eşya ve otomobil taşımaları için de elleçleme ve stok alanları planlandığını bildiren Köprülü, yükleme-boşaltma yollarına hitap eden hizmenin bulunduğu yola bir adet elektronik kantar, ana hattın üzerine de bir adet dinamik kantar kurulacağını açıkladı. "Loko Bakım Deposunun yolları tren setlerinin uzunluğuna uygun olup, lokomotiflerirniz köydeki diğer faaliyetlerden etkilenmeden, buraya en az manevra ile girip-çıkabilecek" diyen Köprülü, köy içinde ofis ve bankalara otopark ve yeşil a1an1ar gibi diğer tesislere yer vereceğini bildirdi.

 
Copyright © 2009 Sezar ® Her Hakkı Saklıdır.